Hé een magazine!

Dit is het negende project in deze serie. Als je nu denkt, welke serie? Dan is het misschien handig om eerst even dit bericht te lezen. Hoe dan ook, leuk dat je er bent!

Om nog maar eens de diversiteit van de werkzaamheden voor Heijmans te laten zien heb ik weer een project van deze inmiddels bekende klant geselecteerd. Al een aantal jaren mocht ik het personeelsmagazine van Heijmans vormgeven en opmaken. We hadden voornamelijk een aantal vaste rubrieken die we 4x per jaar invulden, in een leuk jasje staken en op mooi papier gedrukt en wel lieten bezorgen bij alle medewerkers van Heijmans. Het zag er prima uit, het voldeed, maar er zat op een gegeven moment te weinig variatie in, in 2014 moest daar verandering in komen!

Er werd gekozen voor een meer redactionele invulling van het magazine (min of meer een voorbode van de succesvolle transformatie van de website van Heijmans naar een dynamische, verhalende website). Dit nieuwe magazine-concept met de treffende naam “Hé”, vroeg veel inspanning van de afdeling communicatie omdat er voor elke editie inhoudelijk heel wat extra werk verricht moest worden. Maar dat was niet het enige, ook de vormgeving moest op de schop, daarvoor werden Frank Bongers en ik ingeschakeld.

We ontwikkelden een nieuw format voor het magazine met eigentijdse vormgeving en typografie. Elke editie mochten we mooie verhalen en beelden samenbrengen en zorgdragen voor een magazine wat uitnodigt tot lezen, door zowel medewerkers als relaties van Heijmans.

Het was elke keer weer een leuke uitdaging om alle input van de redactie, tekstschrijvers en fotografen tot een goed uitziend geheel vorm te geven. Door deze manier van samenwerken heb ik de organisatie nóg beter leren kennen, en afgezien van het het resultaat, telkens weer een prachtig magazine, is dat iets waar ik na al die jaren minstens zo trots op ben.